söndag 23 maj 2010

Rödbetor och sparris - lite plock

Nu ser man kanske inte så tydligt på bilden vad det är men jag ska berätta. Först ska jag säga att både mannen och jag har jobbat hårt hela helgen. Nästa helg ska vi nämligen ställa till med stort kalas, 65 gäster, och det är en hel del att fixa till. Planterat lite fina blommor, städat alla gästrum, satt upp tv:n, tvättat en massa. Så jag hade inte riktigt tid att ordna med stor middag men detta var nog så bra.


Sparris, med lätt creme fraiche Parmesan och vitlöksmak (mycket god! Testa!)
Rödbetor med olivolja, fetaost och salt
Altesse (fransk kittost)
Spickeskinka
Tysk salami med tomat/paprika kryddor
Rostat bröd
Vin från gårdagen

Jag ska snart skaffa lite roligare servis att fota på. Jag inser ju mer jag tittar på alla fina bloggar som finns där ute att det krävs lite mer arbete på bilderna... Gubben tyckte att det var helt ok men lite tradigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar