fredag 14 maj 2010

Efter en tuff dag på resande fot..

Vi ska ha fest på gården om några veckor och tog idag chansen, på klämdagen, att åka på tur till Puttgarden och Bordershop. Nog bland det sjukaste jag varit med om. Hysteriskt mycket sprit och folk handlade hela vansinnigt!! Vi också kanske ska tilläggas.

Väl hemma stekte jag kalkonschnitzel och gjorde fylld paprika. Fylld med bulgur och fetaost var det aningens torr, och kalkonkött är ju rätt torrt det också, så det behövdes lite kall sås. Bearnaissås blev det denna gång. Provade Blå bands färdiga, med chili och tomat. Den var lite för stark för våran smak, och Lohmanders är bättre...

Hade egentligen tänkt prova göra egen majonnäs men när jag väl klurat ut hur min nya fina matberedare funkade så insåg jag att jag inte hade några ägg. Smart.

Min surdegsgrund har tagit sig (ser verkligen ut som chokladmousse) och jag har börjat på det riktiga brödet... Mer om det imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar