lördag 17 april 2010

Så var veckan slut

Man kan säga att när klockan slår 16.00 så börjar det riktiga livet, det som man egentligen vill leva. Det är då jag kommer att ha tid att träna mitt på dagen och inte behöva stressa med mat och sov och sånt. Jag har tid att baka bullar och bröd, jag har tid att köra igång en långgryta.


När jag frågar min man vad han tycker att vi ska äta på fredag (eller på lördag eller på tisdag eller när som helst...) så svarar han 95% av tillfällena: biff med bearnaisesås. Dom resterande 5 % har vi precis ätit det och han inser att jag inte tänker laga det igen...

Ovan ser ni veckans fredagsmiddag, en variant på plankstek: biff, hasselbackspotatis, ugnsgrillade tomater, stekta bönor med lite lök. Och Lohmanders vitlöksbearnaise... Jajks. Den vet minsann hur en bempa ska smaka för att liva upp en fredag. Kan bara rekomendera den; smaka, smaka, smaka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar