söndag 16 maj 2010

Hel laxsida i ugn

Slut på långhelg och jag har varit ute och sprungit en lång runda idag. Har även undersökt lite nya receptböcker; mer om det senare i veckan


Här är det hel laxsida som stekt i ugn. Jag bredde på lite Philadelphiaost och lade hela sidan på grovsalt. Vet inte varför man gör det? Min syster tipsade om det för ett tag sedan men det går väl inte igenom skinnet? Nåja.

Till det serverade jag Det Som Fanns i Kylskåpet:
Bulgur
Gröna Bönor
Avocado
Zucchini (stekt i olivolja och vitlök)
Citronsaft

Jag tyckte att detta var riktigt gott! Nyttigt, annorlunda och smakligt. Gubben? Han gav det en tvåa: "Salladen kan du få en trea för kanske men laxen drar ner det. Lite mushigt i munnen liksom..." Inte rättvist tycker jag men ska han ge betyg så ska han

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar