tisdag 8 juni 2010

Sommar-GI

Efter att ha varit lediga igår, som kompensation för nationaldagen på en söndag, var det idag dags att ta sig tillbaka till arbetet. Trevligt? Ja, jovars. Jag har haft bättre dagar men å andra sidan har jag haft riktigt mycket sämre också. Fick också besked om att min hund blivit antagen till Allmän lydnad steg 1 (vilket iofs var bara att anmäla sig till men ändå..). Som en stolt moder läste jag antagningsbrevet och insåg att den lille rackaren måste vaccineras för att få vara med... Bara att dra till Doktorn och få en spruta.

Väl hemma gjorde jag denna underbart enkla och nyttiga rätt! Svängde ihop det på lite grejer jag råkade ha hemma i kylskåpet. (He he he... det var inte sant alls... Köpte till sparris och vårlök och hade lax i frysen..)


Voila!
Lax i ugn med getost på
Bulgur med sparris, avocado, vårlök och stänkt på lite rapsolja med citronsmak. Det är GI, det är vårprimörer, det är getost, det är avocado. Jag känner att jag ligger helt rätt i tiden! Vad gubben sa? 3. (Va?? 3? Inte mer? "Det säger liksom inte wow i munnen.." Nähä, bara för att det inte ingår bearnaisesås så...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar