söndag 13 juni 2010

En ganska kall söndag - en varm gryta

Jag vet att man såhär i dessa skira försommartider ska äta sparris och lätta rätter men ibland blir jag bara så himla sugen på köttgryta! Och varför inte göra det då en söndag när det är rätt kallt i luften, regnet har legat på lur och vinden viner? Ja, jag kan inte komma på någon anledning. Här kommer en indisk gryta. Igen... Tror jag har bloggat det förut...


Recept:
800 g högrev
1 lök
garam masala
olja
krossade tomater
citron
en halv aubergine

Dela köttet i lagom bitar, häll över masalan och platta in det lite (Rub heter det på engelska och jag tycker det säger precis vad man ska göra). Stek löken i en gryta och ta sedan i köttet och bryn lite lätt. Häll i en burk krossade tomater, fyll på med en burk med vatten (alltså skölj ur den..) och pressa i en citron. Låt koka i kanske en timme. Skär auberginen i bitar och lägg i grytan. Låt koka ytterliggare 30 min.

Du kan käka ris och yoghurt till men jag körde den bara så här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar